Csomagolástervezés.

Amikor kézzelfogható termékek csomagolástervezését végezzük (de cégarculat esetében ugyanígy), minden esetben kialakítunk egy eszközfüggetlen nem konkrét művészi koncepciót látványos tervekkel. Ez a legérdekesebb része a csomagolástervezés folyamatának. Ezen a folyamaton egyszer megyünk végig és ha ennek eredményét elfogadja a partner, erre fogunk építeni minden konkrét eszközmegjelenést legyen az termékdoboz vagy eladáshelyi plakát. A csomagolástervezés folyamatának ez a fajtája automatikusan garantálja a konzekvens arculati megjelenést. Lényegében ennyi. Ha ezt a koncepcionális művészeti tervezést kihagyjuk, akkor onnan kezdve fordítva ülünk a lovon.

A konkrét tervezés akkor kezdődik, amikor tudjuk, hogy doboz lesz, mekkora, milyen súlyú, hogy fogják tárolni, mi lesz benne illetve rajta a konkrét információ az első betűtől kezdve a vonalkódon keresztül az utolsó kötelező piktogramig. Ennek végeredménye már egy lépésre van a gyártástól.

A csomagolástervezés folyamán a termékeket 3 dimenziós virtuális látványtervben is meg tudjuk jeleníteni, még azok gyártása előtt. Ezek a "fotók" sok szempontból használhatóbbak, mintha hagyományos műtermi fotók lennének. Igen széles skálán alkalmazhatóak kereskedelmi marketing célokra. Természetesen egy profi reklámfotó studiót nem lehet mellőzni adott esetben.

Az egyes eszközök megtervezése magábafoglalja a gyártási paraméterek meghatározását is, valamint a gyártásfelügyeletet. A csomagolástervezés komplex folyamat, nem csak grafikai tervezés.

No comments yet

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.